1. – Drumul spre Salonik

Sunt diferite posibilitati de a ajunge in Grecia. Depinde de unde, unde vrei sa ajungi, cat timp ai la dispozitie si cati bani.

Spre deosebire de alte dati, de data asta am ales sa calatoresc cu mai multe mijloace de transport, in mai multe etape.

Dupa un zbor de trei ore, am ajuns la Budapesta, unde ma astepta o masina inchiriata.  Pana la granita romana este un drum de 3ore. In ultimii ani, prin deschiderea vamei Cenad, s-a simplificat intrarea in Romania si cu toate astea astepti intre 15 minute si o ora, daca esti cetatean roman domiciliat in stainatate si mai ai si o masina de imprumut.

De ce? Habar n-am si nici nu-mi bat capul sa inteleg. Adevaratele probleme sunt cele legate de soselele foarte putin potrivite cu masinile vremii.

Dupa o saptamana petrecuta cu familia si cu prietenii, la Timisoara, Petrosani, Cluj si in final Turnu Severin, am purces la drum peste Dunare, spre Grecia.

In mod curios, este primul meu drum cu masina in peninsula balcanica, daca facem abstractie de o excursie de o zi, dela Neptun la Varna in urma cu 35 de ani.

Asa ca inainte de drum, am incercat sa obtin toate informatiile posibile legate de calatorie, de securitatea calatorului, drumuri etc.

Marturisesc ca informatiile primate mai ales din diferite blogguri, m-au cam pus pe ganduri si nu mi-a fost usor sa-mi aleg traseul.

Am optat pentru un drum care ocoleste Bulgaria. Am trecut Dunarea pe podul dela Turnu Severin la inceputul lunii mai si probabil eram printre putinii calatori in ziua respectiva.

Spun asta, pentruca n-am intalnit nici o masina pe drum pe multi kilometric facuti in Serbia pe soseaua E771.

A fost destul de neplacut pana la Nis, vreo 200 de km. Noroc ca dupa cum spuneam nu era deloc aglomerat. La Nis, am urcat pe E75 si am continuat prin Macedonia in conditii de-adreptul excelente pana la Thessaloniki, unde am ajuns dupa 650 de km. si numai     10 ore.  La ora 17 eram instalat in hotel si ne pregateam sa iesim in oras. Orasul? In articolul urmator.

 

In concluzie:  

  • Strangeti cat mai multe date despre traseul ce urmeaza sa-l faceti, dar luati-le doar cu titlu informativ. Momentul are mare importanta in desfasurarea unei calatorii.
  • Cel putin in luna mai, drumul spre Thessaloniki din Romania pe traseul Turnu Severin Nis (E771, E75), poate fi placut si fara evenimente deosebite. Nimeni nu te opreste, nu la granite si nu in circulatie.